logo logo
Úvod (aktuality)
Škola
Kontakt
Evropská Unie
Dny otevřených dveří
Přijímací řízení
Maturita a ZZ
Teoretické vyučování
Praktické vyučování
Domov mládeže
Studijní obory
Učební obory
Vzdělávání dospělých
Stipendia
Sportovní aktivity
Napište nám
Zahraniční spolupráce IV.
Zahr. spolupráce ARCHIV
Zahraniční stáže
Jídelní lístky
Rozvrhy
Původní web
Suplování
Rozpis OV
Virtuální prohlídka
školy (info)
Žákovská knížka (Pomoc)
.


skola

Projekt Lutín - Wetzlar
„Will Alternative Drive Technologies Save the Future of the Car?“ Takto zní celý název projektů dotovaných Evropskou unií, jež se uskutečnily mezi českými studenty ze Sigmundovy střední školy strojírenské v Lutíně a německými z Werner von Siemens Schule ve Wetzlaru. Žáci pobývali v Německu od 18. do 28. dubna 2017 a měli za úkol navrhnout a sestrojit autíčko, které bude jezdit na solární pohon. Studenti byli rozděleni do čtyř týmů a ty se dále skládaly ze čtyř smíšených česko-německých skupin, v nichž měl každý svoji část práce. Skupina CAD, což je počítačový program, ve kterém se pracovalo na 3D modelech součástí, měla za úkol si nejprve rozmyslet vzhled auta a jeho komponentů, poté je navrhnout a vytisknout výkresy, které jako první převzali žáci na CNC učebně, aby mohli naprogramovat design zadních kol a vyrobit je. Na dílnách se poté začalo postupně pracovat na výrobě základní desky, bočních stěn a střechy auta, kam se následně museli nalepit solární panely, které bylo potřeba zapojit mezi sebou jednoduchým elektrickým obvodem a drátky připájet k motorům a bateriím, aby bylo auto schopno jezdit. Mezitím se na 3D tiskárnách vytiskla přední kola a loga obou zmíněných škol, která se připevnila na auta. Poslední skupinou byla dokumentace. Ta měla za úkol všechny ostatní fotit při práci, vytisknout fotografie a výkresy a 3D modely a vše připevnit na nástěnku tak, aby bylo jasné, kdo se na čem podílel. V neposlední řadě museli sepisovat takzvané „denní články“, kde popisovali, co se každý den událo, kdo jak pokročil a kolik ještě zbývá práce. Celkem žáci strávili z 11 dní 8 ve škole, kdy vždy dopoledne a chvíli po obědě pracovali na projektech a odpoledne měli nějaký program. Jednalo se ať už o návštěvy měst, bazénu, procházku přírodou, nebo i lezení po stěně. Zbylé tři dny měli volno a učitelé jim připravili program jako například návštěvu zábavního parku, prohlídku hradu nebo grilování. Poslední den se všichni sešli v aule školy, kde proběhla závěrečná prezentace. Tam každý řekl a ukázal, co vytvářel, a popřípadě pustil i video ze svého pobytu. „Myslím si, že se spolupráce podařila a všichni si to tu užili, něco se naučili, získali nové kamarády a procvičili si jazykové znalosti.“ - to jsou slova jednoho z českých studentů. Podle učitelů jsou tyto projekty velmi prospěšné, protože žáci získají nové zkušenosti a vyzkouší si práci v týmu. (Jakub Vaverka 2. ročník)























Naše škola je příjemce dotace EU:    obrobr obr      obr


© Sigmundova střední škola strojírenská 2010 - | C-design | Kontakt | Administrace